Nowy wizerunek sieci Liquider Store
Nowy wizerunek sieci Liquider Store
- Projekty koncepcyjne, wykonawcze oraz nadzór autorski nad realizacją przestrzeni komercyjnych. Współpraca: Liquider Poland sp. z o.o. sp. k.
- Autorzy: Pracownia Projektowa Muszyńska Waszak Projekty: 2018- 2021 r. (30 lokalizacji).
- Realizacje: 2018- 2021 r. (30 lokalizacji).
Od 2018 roku pracujemy nad wdrażaniem nowego wizerunku sieci Liquider Store. Prezentowane tutaj rozwiązania przestrzenne obejmują stacjonarne lokale sprzedażowe, których wielkość oscyluje wokół 25 m2 . Wyzwaniem okazało się znalezienie ciekawych metod prezentacji dużej ilości niewielkich produktów oraz skupienie uwagi odbiorcy na ich detalach.
Opracowanie charakterystycznego wizerunku marki stanowiło cel naszej pracy. Równie istotne okazało się zaprojektowanie systemu magazynowania, by odpowiadał ilościowemu zapotrzebowaniu na konkretne produkty. Zależało nam także na zachowaniu balansu pomiędzy eksponowaniem a przechowywaniem. Dążenie do osiągnięcia prostoty formalnej wyraża naprzemienne wykorzystanie kompozycji wertykalnych i horyzontalnych we wnętrzach.
Monolityczna bryła wyspy służy do przechowywania części asortymentu, a także ukrywa niezbędną dla funkcjonowania sprzedaży infrastrukturę. Wertykalny rytm półek powstał, by prezentować walory wizualne produktów. Wrażenie lekkości wizualnej uzyskane zostało dzięki zastosowaniu transparentnych materiałów. Okładzina ścienna i horyzontalny układ ekspozycji, usytuowany na najbardziej dogodnej dla odbiorcy wysokości, skłania do poznania poszczególnych stref ekspozycji, prezentujących kolekcje produktów.
Kluczem do zdefiniowania wiodącej kolorystyki była identyfikacja wizualna marki. Przeskalowany we wnętrzach gradient zdominował wizerunek miejsca tak silnie, że pozostałe rozwiązania przestrzenne zostały wdrożone w stonowanej kolorystyce, uwzględniającej odcienie szarości, czerń i biel. Przełamanie bazowej palety barw, poprzez wprowadzenie koloru kobaltowego na wybranych ścianach, uwydatnia logotyp marki.
Chęć efektywnego eksponowania detali produktów skłoniła nas do wdrożenia we wnętrzach systemu tkanin napinanych, na których powiększone zostały całe obiekty oraz ich wybrane fragmenty. Witryna lokalu w założeniu miała umożliwiać wgląd do jego wnętrza, który z czasem został jednak częściowo przysłonięty przez dodatkową identyfikację wizualną.